Недоотримана пенсія

Про визнання протиправною та скасувати рішення, зобов’язати вчинити певні дії Пенсійний фонд України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, а саме зобов’язати виплати недоотриманою пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонерки Кароль Ксенії Іванівни, що належала пенсіонерові та залишилась недоотриманою у зв`язку з смертю відповідно до свідоцтва про спадщину.
Я, Марченко Вадім Миколайович ,28.05.2023 року звернувся до Пенсійног фонду України Головне управління пенсійного фонду України у Донецькій області,письмово через особистий кабінет савеб порталу Пенсійний фонд України, з заявою про виплату недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера Кароль Ксенії Іванівни , якої я є рідним племінником, відповідно рішення Шевченківський районний суд міста Києва справа № 761/1494/24.Надіславши відповідни копії документов до заяви: копію свідоцтва про спадщину, копію свого паспорту та ідентифікаційного коду.
Згідно рішення Шевченківський районний суд міста Києва справа № 761/1494/24 судом встановлено, що заявник, Марченко В.М., є рідним племінником померлої Кароль Ксенії Іванівни, 01.11.1954 р.н. Даний факт підтверджується, копіями доданих до матеріалів справи доказів, а саме: свідоцтвом про народження серії IV-УH №2524421, свідоцтвом про народження серії ЯХ №351421, свідоцтвом про шлюб серії І-НО №223485.
Після смерті тітки відкрилась спадщина державним нотаріусом Максюта К.О двенадцятої Київської державної нотаріальної контори, у вигляді недоотриманої пенсії померлої Кароль Ксенії Іванівни, 01.11.1954 р.н у сумі, яка становить 70.089/сімдесят тисячі вісімдесят дев’ять гривен 60 копійок/ це підтверджено свідоцтвом про спадщину за законом № 252/2023.
Свідоцтво про право на спадщину за законом, є правовстановлюючим документом. Свідоцтво про право на спадщину це процесуальний нотаріальний акт, який засвідчує перехід права власності на майно спадкодавця до спадкоємців. Отже, я вже є власником зазначених грошових коштів у сумі становить 70.089/сімдесят тисячі вісімдесят девять гривен 60 копійок/ / Це моє законо право на звернення про отримання виплати недоотриманої пенсії Кароль Ксенії Іванівни. Вартісь майна становить 70.089/сімдесят тисячі вісімдесят дев’ять гривен 60 копійок/ яка зберігається у Пенсійному фонді України Головне управління пенсійного фонду України у Донецькій області.
На моє звернення від 28.05.2023 року до Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, про виплату недоотриманої пенсії Кароль Ксенії Іванівни , я отримав відмову від Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області.
Відповідно до тексту з ПФУ «На підставі вищевикладеного, враховуючи норми статті 52, вимоги пункту 144 розділу XV «Прикінцеві положення Закону №1058 та п.2.23 Порядку 22-1 прийнято рішення щодо відмови Марченко Вадиму Миколайовичу, у оформленні та виплаті недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю Кароль Ксенії Іванівни за заявою від 28.05.2023 №12315»
Я звернувся до державного нотаріуса Максюта К.О дванадцятої Київської державної нотаріальної контори з запитом про виконананя з боку нотаріуса відповідних нотаріальних дії та надати мені інформацію, а саме:
Зробити нотаріальний запит до управління Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, про разрахунок та виплату недоотриманої пенсії Кароль Ксенії Іванівни та, та надати розрахунок про нарахування пенсії з 2016 року по 2022 р за весь період нарахування пенсії недоотриманою пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонерки Кароль Ксенії Іванівни від Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області.
Повідомити мене письмове про отримання відповіді та надати мені копію відповіді з управління Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, про розрахунок про нарахування пенсії з 2016 року по 2023 р за весь період нарахування пенсії недоотриманою пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонерки Кароль Ксенії Іванівни, для подальшого оскарження у судовому порядку.
3.Надати копію відповіді від 2023 р з Пенсійного фонду України з Пенсійного фонду України, де вказана вартість майна, яка становить 70.089 /сімдесят тисячі вісімдесят дев’ять гривен 60 копійок/відповідно, яка виплачуються за минулий час, але не більше ніж за три роки до дня звернення за отриманням пенсії, тобто за період 2020 р -2023 р, відповідь ,яку отримала від ПФУ нотаріус Максюта К.О. на підставі, якої мені було видано свідоцтво про спадщину по закону № 252/2023, дана відповідь мені потрібна для подальшого оскарження бездіяльність у судовому порядку дії Пенсійного фонду України з Пенсійного фонду України.
На мій запит до державного нотаріуса Максюта К.О дванадцятої Київської державної нотаріальної контори, про надання мені відповідної інформації, а отрима відповідь від нотаріуса про «запит самого нотаріуса до ПФУ, але не відповідь з боку Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, у відповіді в якої зазначена сума недоотриманою пенсії 70.089/сімдесят тисячі вісімдесят дев’ять гривен 60 копійок / за період з 2020 року по 2023 р нарахування пенсії недоотриманою пенсією у зв’язку зі смертю пенсіонерки Кароль Ксенії Іванівни.
Текст відповіді на мій запит від нотаріуса Максюта К .О дванадцятої Київської державної нотаріальної контори
«Головне управління Пенсійного фонду України в м.Києві надсилає за належністю па розгляд запит нотаріуса №899/02-14 від 12.02.2024 р., який заресстровано в нашому управлінні 12.03.2024 р. № 15119/8 стосовно наявності та розміру сум недоотриманої пенсії, що була нарахована Кароль Ксенії Іванівни (ΙΠΗ 1380109068), 14.10.1937 р.н., яка перебувала на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Донецькій області (м. Волноваха) (о/р 914380829059).Про результати розгляду просимо повідомити автора запиту у встановлені законодавством терміни.»
Також я просив державного нотаріуса Максюта К.О дванадцятої Київської державної нотаріальної контори,зробити нотаріальний запит до управління Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, розрахунок/недоотриманої пенсії Кароль Ксенії Іванівни, надати розрахунок про нарахування пенсії з 2016 року по 2023 р за весь період нарахування пенсії недоотриманою пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонерки.
Даним діїями та бездіяльність з боку нотаріуса Максюта К.О дванадцятої Київської державної нотаріальної контори,повностью проигноровано мій запит,а надана мені відповідь невідповідає дійсності мого запиту про надання інформаціі ,а саме зробити нотаріальний запит до управління Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, про виплату недоотриманої пенсії Кароль Ксенії Іванівни та надати розрахунок про нарахування пенсії з 2016 року по 2023 р за весь період нарахування пенсії недоотриманою пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонерки від Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області.
Також я звернувся до письмово за допомогою особистого кабинету до Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області з прохання надати мені інформацію, а саме:
1.Надати розрахунок /відомість/ з Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, про виплату недоотриманої пенсії Кароль Ксенії Іванівни, та надати розрахунок про нарахування пенсії з 2016 року по 2023 р за весь період нарахування пенсії недоотриманою пенсією у зв’язку зі смертю пенсіонерки.
2.Надати копію відповіді 2025 р з Пенсійного фонду України, яку отримала нотаріус Максюта К.О. на підставі, якої було мені видано свідоцтво про спадщину по закону, де саме у відповіді з Пенсійного фонду України, вказана вартість майна становить 70.089/сімдесят тисячі вісімдесят дев’ять гривен 60 копійок / відповідно ,якої виплачуються за минулий час, але не більше ніж за три роки до дня звернення за отриманням пенсії, тобто за період 2020 р -2023 р, для оскарження дії управління Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, для подальшого оскарження у судовому порядку.
Відповідь на мій запит з Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, я не отримав.
Зазначене змушує мене звернутися до суда «про визнання протиправною бездіяльність та зобов’язати вчинити певні дії Пенсійний фонд України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, а саме виплати недоотриманою пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонерки Кароль Ксенії Іванівни»
Сума недоотриманою пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонерки Кароль Ксенії Іванівни, що належала пенсіонерові та залишилась недоотриманою, є значно більшою, так як пенсія померлим не отримувалась з 2016 року, без його вини на те. Я звернувся до Пенсійний фонд України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області , з заявою про надання розрахунку нарахованої та недоотриманої пенсії за весь період недотриманої пенсії та виплати, мені як спадкоємцю недоотриманої пенсії.
На моє звернення до відповідача управління Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області про виплату недоотриманої пенсії Кароль Ксенії Іванівни, надати мені розрахунок про нарахування пенсії з 2016 року по 2023 р за весь період, відповіді я не отримав від відповідача
Обставини, що стали причиною мого звернення до суда.
Я вважаю, що дії Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області незаконними та грубо порушуються мої права, на отримання виплат недоотриманої пенсії Кароль Ксенії Іванівни, яка складається з недоотриманої пенсії в сумі 70.089/сімдесят тисячі вісімдесят дев’ять гривен 60 копійок у зв’язку зі смертю пенсіонера, що належала пенсіонерові та залишилась недоотриманою у зв`язку з його смертю,такі дії відповідача протиправними, оскільки я є спадкоємцем відповідно свідоцтва про спадщину за законом № 191/2024. А також не надання мені надати розрахунок /відомість/ з Пенсійного фонду України Головне управління пенсійного фонду України в Донецькій області, про виплату недоотриманої пенсі Кароль Ксенії Іванівни, та надати розрахунок про нарахування пенсії з 2016 року по 2023 р за весь період нарахування пенсії недоотриманою пенсією у зв’язку зі смертю пенсіонерки Кароль Ксенії Іванівни.
Джерела права. Свої вимоги я обґрунтовую наступними обставинами.
Відповідно до ст. 3 Конституції України. Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов’язком держави.
Відповідно до ст. 8 Конституції України. В Україні визнається і діє принцип верховенства права.Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суда для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
Відповідно до ч. ст.19 Конституції України Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.Висновки з наведених норм законодавства є очевидними та прямо випливають з Конституції України (зокрема, зі статті 19) та з теорії права, а саме з положень про ієрархію норм та джерел права, правил подолання правових колізії, дії норми права за колом осіб та з принципу верховенства права.
Закріплюючи на конституційному рівні право на соціальний захист кожного громадянина, без будь-яких винятків, держава реалізує положення статті 24 Конституції України, відповідно до якої громадяни мають рівні конституційні права і не може бути обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Конституцією України (ст. 41) визначено, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
У ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод також закріплений принцип непорушності права приватної власності, який означає право особи на безперешкодне користування своїм правом та закріплює право власника володіти, користуватися і розпоряджатися належним йому майном, на власний розсуд учиняти щодо свого майна будь-які угоди, відповідно до закона за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
Згідно статті 46 Конституцій України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до ч.1 ст.46 Конституції України. Виключно законами України визначаються:
1) права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов’язки громадянина
Це право гарантується загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
За приписами пункту 6 частини першої статті 92 Конституції України основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.
Відповідно до ст. 55 Конституції України Права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і проти прав них посягань.
Відповідно до ст. 56 Конституції України. Кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій визначає Закон України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-IV (далі — Закон № 1058-IV).
За визначенням, наведеним у статті 1 Закону № 1058-IV, пенсія — щомісячна пенсійна виплата в солідарній системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, яку отримує застрахована особа в разі досягнення нею передбаченого цим Законом пенсійного віку чи визнання її особою з інвалідністю, або отримують члени її сім`ї у випадках, визначених цим Законом.
Згідно з частиною 1 статті 8 Закону № 1058-IV право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають, зокрема громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж.Частиною 1 статті 9 Закону № 1058-IV визначено, що відповідно до цього Закону в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати: 1) пенсія за віком; 2) пенсія по інвалідності; 3) пенсія у зв`язку з втратою годувальника.
Статтею 5 Закону № 1058-IV передбачено, що дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, визначених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону. Виключно цим Законом визначаються, зокрема, види пенсійних виплат; умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат; порядок здійснення пенсійних виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням; організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.
Особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях України визначає Закон України від 15.04.2014 №1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі — Закон № 1207-VII).
Згідно ч. 1 ст. 1 вищевказаного 1. Тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (далі — тимчасово окупована територія) є невід’ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Правовий статус тимчасово окупованої території, а також правовий режим на тимчасово окупованій території визначаються цим Законом, іншими законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, принципами та нормами міжнародного права.
Згідно п. 8 ст. 1 вищевказаного закону України м. Донецьк є тимчасово окупованими російською федерацією з 20 лютого 2014 року. Окремі території України, що входять до складу Донецької та Луганської областей, є окупованими Російською Федерацією (у тому числі окупаційною адміністрацією Російської Федерації) починаючи з 7 квітня 2014 року
Частинами 1-2 статті 4 Закону № 1207-VII передбачено, що на тимчасово окупованій території на строк дії цього Закону поширюється особливий правовий режим перетину адміністративної межі та лінії зіткнення між тимчасово окупованою територією та іншою територією України, вчинення правочинів, проведення виборів та референдумів, реалізації інших прав і свобод людини і громадянина. Правовий режим тимчасово окупованої території передбачає особливий порядок забезпечення прав і свобод громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території.
Відповідно до ч.1; п. 3; ч.2;3 ст. 5. вищевказаного закону України Захист прав і свобод людини і громадянина на тимчасово окупованій території
Україна вживає всіх необхідних заходів щодо гарантування прав і свобод людини і громадянина, передбачених Конституцією та законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, усім громадянам України, які проживають на тимчасово окупованій території.
Основними напрямами захисту прав і свобод цивільного населення на тимчасово окупованих територіях є:
3) сприяння забезпеченню відновлення порушених матеріальних прав;
За фізичними особами незалежно від перебування їх на обліку як внутрішньо переміщених осіб чи від набуття ними спеціального правового статусу та за юридичними особами зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованій території, якщо таке майно набуте відповідно до законів України.